onsdag 23 januari 2013

CROSSFIT

Då kommer vi till det som den här bloggen framförallt kommer handla om. Crossfit!
På morgonen genomförde jag ett pass på Fysiken med min träningskompis Amanda Lahti. Hennes blogg hittar ni här: www.amandaalahti.blogspot.se
Vi gjorde en klassisk "Fran"
21-15-9 repetioner av Pull-ups och Thrusters (40 kg)
Efter detta skakades det loss med en snällare wod som fokuserade på mage och ben.
Helt okej "Fran" av Ako Rahim från gladiatorerna...


Med min gode vän Pierre Högberg, tränar jag crossfit på Crossfit Göta, Göteborgs absolut fetaste box.
www.crossfitgota.se
I måndagskväll genomförde vi den klassiska woden "Cindy". Testa gärna nästa gång du besöker gymmet. Det är så många varv som möjligt på 10 minuter av:
5 pull-ups
10 push-ups
15 airsquats.
Gled själv in på åtta varv...

Idag onsdag 23/1 körde vi ytterligare ett pass. Först genomgång av kroppen med bra teknik och stretchövningar, innan vi gick på dagens wod.
Boxjump och Thrusters i stege. Först en av varje, sedan två, sedan tre o.s.v i tio minuter. Det gällde att komma så högt som möjligt i antal. Elva av varje slutade jag på, inte alls nöjd med detta.

Precis som jag o Pierre skulle tacka för oss så startade ett annat pass på kvällen. Jag blev inbjuden att deltaga och tackade givetvis ja. Så 2 crossfitpass denna kväll. En riktigt skön wod av:
21-15-9
Rodd med 40 kg skivstång och OverheadSquat.
3:30 vilket jag är grymt nöjd med,med tanke på att det var dagens andra pass. Givetvis innehåll kvällen uppvärmning, teknikträning och annat smått o gott.





1 kommentar:

  1. Wei Nice att du börjat blogga - kommer självklart börja följa dig här ! Kul :)

    SvaraRadera